23

Culture✨ (skin contest)invert_colors

23 emeralds157 replies975 views
Elicorne started 06/27/2020 2:18 pm history
and replied 08/11/2020 5:12 pm




Hey! After the success of my last contest, here is Culture.
I will feature all the skins in this collection: No entry so no collection for now
Pls if you will enter, let me know in the comments bellow :D




Theme:
The theme is to represent cultures from different countries through a skin.
Legends, Clothes, foods, etc, everything is accepted but you have to represent the culture in a harmonious, clean and poetic way.
You can do the culture you want, you're not obligate to do your.



Rules:
PMC rules
Have the tag ElicorneCulture
An entire skin, not just a costume
2 entry per member maximum
Must be a player skin -- Steve an Alex --
In the skin description add the country and a little explication of your theme
The skin must be entered by August 10
Have fun!



Judges:

Elicorne
Killercreeper42

How it will be judged:
Is it realistic?
Does it match with the theme?
Do you respect rules?
Does it look good?


Rewards:
1st: Trophy
2nd: Trophy
3rd: Trophy
4 horonable mentions: Badge
Participation badge


Entries



THX everyone that will join :D
Posted by avatar
Elicorne
Level 40 : Master Unicorn
186

157 replies

5
08/10/2020 7:33 pm
Level 19 : Journeyman Dragonborn
Mr_Macussay
Congratulations everyone! Loved the contest Elicorne! :D
1
08/11/2020 5:12 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
thx and yes :D
4
08/11/2020 12:07 pm
Level 31 : Artisan Skinner
Andronitis
Everyone did amazing!
2
08/11/2020 5:12 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
yeh :)
4
06/29/2020 5:46 pm
Level 16 : Journeyman Lumberjack
boketto__
I'd like to join! :)
2
06/29/2020 5:47 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
nice :D
4
06/29/2020 10:40 am
Level 39 : Artisan Waffle
CatUnicorn123
I'll enter this as soon as I can
time to look up cultures
2
06/29/2020 10:46 am
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
nice
4
06/28/2020 3:34 pm
Level 4 : Apprentice Prince
Meta Gaming
Hey, i would like to join the contest, can i?
4
06/28/2020 3:50 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
sure you can :D
4
3
06/28/2020 4:07 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
thx for your participation :D
3
06/28/2020 4:08 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
btw elicorne has a E at the end lol

And can u add a head, I told another member to, so pls :D
3
06/28/2020 4:11 pm
This reply was removed by the poster or a moderator.
4
06/28/2020 8:36 am
Level 35 : Artisan Dragon
sparklecare
i would do my country but the only thing i can think of is
dragon
3
06/28/2020 9:07 am
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
Hey! Sure you can do a dragon but on a player skin :D
4
06/28/2020 9:08 am
Level 35 : Artisan Dragon
sparklecare
i dunno how to do a dragon on a player skin so i dont think i can
3
06/28/2020 9:09 am
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
Try ;)
2
06/28/2020 9:20 am
Level 35 : Artisan Dragon
sparklecare
greetings sire
i have attempted at making a welsh dragon skin B) (its kinda bad tho)
1
06/28/2020 10:04 am
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
good :D
2
06/28/2020 8:41 am
Level 11 : Journeyman Pokemon
NEED4SLEEP
are you from china or japan?
3
06/28/2020 8:57 am
Level 35 : Artisan Dragon
sparklecare
nope, im from Wales (which has a red dragon on it's flag)
2
06/28/2020 9:02 amhistory
Level 11 : Journeyman Pokemon
NEED4SLEEP
Oh, I asked beacuse dragons associate me with China and Japan
3
06/28/2020 9:04 am
Level 35 : Artisan Dragon
sparklecare
cool!
4
06/28/2020 12:27 amhistory
Level 47 : Master Princess
mysticaberri
hihihihiihh

im joining uwu
if i can
2
06/28/2020 6:50 am
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
nice :D
1
06/29/2020 3:32 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
so :D

Will you join?
2
06/29/2020 10:14 pm
Level 47 : Master Princess
mysticaberri
Yup! I actually have a culture that I picked for this skin own
I can't wait -
1
07/20/2020 8:55 am
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
Nice :D

Can't wait to see the result :)
2
07/20/2020 9:40 am
Level 47 : Master Princess
mysticaberri
I'm so freaking sorry
I forgot about this! I'll have to cancel for now since I barely have time atm, again I'm so sorry!
1
07/20/2020 9:50 am
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
do you want me to remind you the contest like 1 week before the end?
1
07/20/2020 9:44 am
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
it's ok :D
4
06/27/2020 11:34 pm
Level 31 : Artisan Skinner
Andronitis
[​happy bulgarian patriot noises]

I'm joining!
1
06/29/2020 3:32 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
cool :D
3
08/11/2020 3:33 pm
Level 30 : Artisan Fox
Bloomm
Great job to everyone! All of these skins were amazing!
2
08/11/2020 5:12 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
true :D
3
08/08/2020 10:29 am
Level 40 : Master Ninja
ShadowCypher
cant wait to see the results <3
3
07/10/2020 12:46 am
Level 29 : Expert Nerd
recess
ooh this looks like fun! i'll join <3
2
07/10/2020 7:40 am
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
nice :D
2
07/11/2020 1:05 pm
Level 29 : Expert Nerd
recess
i've finished my entry!
thank you for letting me join your contest!
2
07/11/2020 1:17 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
yw and thx to you :D
3
07/09/2020 10:44 pm
Level 19 : Journeyman uwu
Overwieghtt
So, this is a remake version: Áo dài, kinda screw up the shading part tho. Hope you enjoy it :D!
3
07/10/2020 7:40 am
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
Thx for joining and nice :D
3
07/09/2020 9:26 pmhistory
Level 19 : Journeyman uwu
Overwieghtt
Hey, so after hibernated for a month, i'm back here and ready for this contest. But there's one thing i'm not sure about is "Can I use my older skins to participate in this contest?". Hope you reply to this comment as soon as possible! (I'm Shuuu if you don't regonized me btw)
2
07/09/2020 9:53 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
Oh!!!!

Hi Shuuuu :D

If you want to use an older skin, I prefer if you remake it :D
3
07/02/2020 6:28 am
Level 31 : Artisan Skinner
Andronitis
1
07/02/2020 7:43 am
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
thx and cool :D
3
06/28/2020 7:56 pm
Level 48 : Master Necromancer
mothyy
i might be joining uwu
2
06/28/2020 8:09 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
yeeee

:D
3
06/28/2020 4:14 pm
Level 30 : Artisan Pixel Painter
JamesTDG
Not many know of the irish culture that much...
3
06/28/2020 4:20 pm
Level 40 : Master Unicorn
Elicorne
I love Irish culture lol

But it's ok, do what you want in the theme ;)
Planet Minecraft Logo

Website

© 2010 - 2020
www.planetminecraft.com

Welcome